Στην επόμενη φάση των επιμορφωτικών του δράσεων εισέρχεται το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως εγκαινιάζοντας την πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης (e– learning. ipe)
Το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως , πιστό στο όραμα του προέδρου και ιδρυτή του, Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄ και υπό την καθοδήγηση του Δ. Σ. του Ι.Π.Ε και του Διευθυντή του, Αρχιμ. Θεολόγου Αλεξανδράκη συνεχίζει τον αγαθό δρόμο της γνώσης βασιζόμενο πάντοτε στην Αγία Γραφή και την Πατερική Παράδοση αλλά συνάμα αφομοιώνοντας τους καρπούς που δίνει η Χάρη του Θεού δηλαδή την επιστήμη , την τεχνολογία και κάθε τι που προάγει τη διά βίου μάθηση και την επικοινωνία επ΄ αγαθώ του ανθρώπου και της κοινωνίας .
Το Ι.Π.Ε στο πλαίσιο της πράξης «Προγράμματα Διά Βίου Μάθησης του Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκκλησίας – Ανάπτυξη Ανοιχτών Διαδικτυακών Μαθημάτων» (MIS 5073422),που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους ,έχοντας πάντοτε αγαστή συνεργασία με την Ελληνική Πολιτεία, ολοκλήρωσε και παρουσιάζει στο ευρύ κοινό την πλατφόρμα ασύγχρονης εκπαίδευσης (e- learning ipe) https://elearning.ipe.gr μέσω της οποίας θα εκπονούνται τα επιμορφωτικά του προγράμματα. Πρόκειται για λογισμικό διαχείρισης μαθημάτων (Course Management System) δηλαδή ένα σύστημα διαχείρισης μάθησης Learning Management System ) ή πιο απλά μιλώντας, ένα πακέτο λογισμικού για τη διεξαγωγή ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω Διαδικτύου, που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Το έργο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα στοχεύει στην ανάπτυξη μιας καινοτόμου πλατφόρμας φιλοξενίας Διαδικτυακών Μαθημάτων. Ο όρος «Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Open Online Courses, MOOCs)» αναφέρεται στην χωρίς περιορισμούς μέσω του διαδικτύου πρόσβαση σε ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο που είναι οργανωμένο ως αυτοτελές μάθημα.
Η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης διαθέτει μεγάλη ποικιλία εργαλείων για την υποστήριξη της μάθησης και της διδασκαλίας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται εργαλεία για:
- διαχείριση πόρων (έγγραφα, μαθήματα, γλωσσάριο)
- υποστήριξη της επικοινωνίας [ομάδες συζητήσεων (forums), συζήτηση (chat), ιστολόγιο (blog)]
- προαγωγή ομαδικής εργασίας (wiki, βάση δεδομένων, ομάδες συζητήσεων, γλωσσάριο)
- υποστήριξη αξιολόγησης (κουίζ, εργασίες, βαθμολόγιο)
- έλεγχος διαχείρισης (ομάδες, ημερολόγιο, αναφορές χρήσης, βαθμολόγιο, ερωτηματολόγιο)
Το σύστημα της ασύγχρονης εκπαίδευσης με τα εργαλεία που περιέχει προσανατολίζει την ενέργεια του μανθάνειν σε τέσσερις κύριους άξονες:
Α. Την ποικίλη προσέγγιση του εκπαιδευτικού υλικού μέσα από διαφορετικές γλώσσες επικοινωνίας (κείμενα, εικόνες πολυμέσα)
Β. Την ενεργή στάση επιμορφούμενου απέναντι στο εκπαιδευτικό υλικό, την αυτοδιδασκαλία και την επιμορφωτική του αυτονόμηση
Γ. Την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
Δ. Την ανάπτυξη της αλληλεπίδρασης και της ευελιξίας καθώς και την ανάληψη δράσεων στο πλαίσιο μιας ερευνητικής διαδικασίας.
Η εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της διέπεται από τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και θα γίνεται μέσω των εκπαιδευτικών τεχνικών της ενεργούς συμμετοχικής μάθησης
Οι επιμορφούμενοι μας θα διατρέχουν και θα μελετούν το υλικό στο δικό τους χρόνο, όσες φορές επιθυμούν. Παράλληλα θα υπάρχουν τρεις – τέσσερις συναντήσεις σύγχρονες ( σε χρόνο κοινό για όλους τους συμμετέχοντες) εξ αποστάσεως διδασκαλίες .
Το Ι.Π.Ε υλοποιεί με την μέθοδο της μεικτής εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (e–learning) τις ακόλουθες πέντε (εκ του συνόλου των τριάντα που διαθέτει) θεματικές ενότητες:
- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ (ΒΙΟΗΘΙΚΗ – ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΙΚΗ)
- Η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ
- ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΒΛΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
- ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΙΧΜΗΣ ΥΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
- ΘΕΩΡΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΙΤΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
Άμεσα θα υλοποιηθούν 50 τμήματα με προγράμματα διάρκειας 28, 35, 49 και 56 ωρών από το σύνολο των τριάντα θεματικών ενοτήτων που διαθέτει το Ι.Π.Ε.
Η πολύ καλή εξοικείωση των συμμετεχόντων με τη Χρήση Η/Υ, E–Mail και του Διαδικτύου είναι αναγκαία για την επιτυχή παρακολούθηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων με την ως άνω περιγραφόμενη μέθοδο.